ساخت اضافه طبقه با سازه ال اس اف

اضافه بنا چیست؟

اضافه بنا بحثی است که با افزایش جمعیت و کاهش فضای موجود از یک سو و افزایش قیمت مسکن از سوی دیگر بسیار رواج پیدا کرده است. در واقع به دلیل کمبود فضا بسیاری از صاحبان املاک تصمیم به ایجاد یک واحد بر روی پشت بام می‌گیرند تا هم فضای خود را گسترش دهند و هم از پرداخت هزینه اضافی برای خرید خانه بپرهیزند .
در ساختمان‌های اداری، دفاتر، مراکز آموزشی و درمانی به دلیل کمبود فضای کافی نیاز به گسترش فضای قابل کاربری می‌باشد، و به همین دلیل بحث اضافه بنا یا اضافه اشکوب به عنوان یک موضوع قابل تامل و بحث برانگیز پیش می‌آید .

اضافه بنا به دلیل اضافه کردن طبقات و ایجاد فضای مناسب بر روی سقف ساختمان باید یک سیستم سازه‌ای سبک باشد و سازه LSF به دلیل سبک بودن به عنوان بهترین گزینه امکان ساخت اضافه طبقات بر روی ساختمان را با کمترین هزینه و خسارت ایجاد می‌کند .
سازه‌های سبک فولادی سرد نورد شده LSF با کاهش وزن سازه تا ۶۰ درصد کمتر، نسبت به سازه‌های بنایی یکی از بهترین روش‌ها برای احداث اضافه طبقات می‌باشد .

مجوز ساخت اضافه بنا

اضافه بنا بر روی پشت بام نیاز به دریافت مجوز اضافه طبقه از شهرداری دارد. در سال‌های اخیر شهرداری برای صدور مجوز اضافه طبقه سخت‌گیری بیشتری نسبت به قبل داشته است و در صورتی که بدون اخذ مجوز از شهرداری به صورت غیر قانونی صورت گیرد، شهرداری کار را متوقف کرده، و با استفاده از اختیارات قانونی‌اش اقدام به تخریب سازه می‌کند .
در این میان شهرداری به سازه‌هایی که از سازه سبک و پیش ساخته ال اس اف استفاده می‌کنند به این دلیل که این سازه‌ها سبک و مقاوم بوده و در مدت زمان کوتاه‌تری احداث می‌شود و بار کمتری را بر ساختمان وارد می‌کند مجوز اضافه بنا بر پشت بام را می‌دهد .

ساخت اضافه طبقه با سازه ال اس اف