سازه ال اس اف چیست؟

سازه ال اس اف چیست؟

سازه LSF که مخفف عبارت LightWeight Steel Frame است که سازه های نورد سرد می باشند که به طور صنعتی تولید و عرضه می شوند این نوع سازه از جنس ورق گالوانیزه هستند و به دلیل داشتن مقاومت بسیار زیاد بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است. مقاومت سازه ال اس اف بر اساس اعضای بار بر بوده و در صورت ضعف اجرا و یا در زمان بهره برداری اگر عضوی به درستی اجرا نشود بقیه اعضا بتوانند تحمل خود را حفظ کنند. در این نوع سیستم ساختمانی دیوارها باربر بوده و قابلیت اجرای این نوع سازه ۳ طبقه می باشد اما برای بیش تر از این تعداد نیز با بهره گیری از سازه های ترکیبی (بتنی یا فولادی) قابل طراحی و اجرا می باشد.

سازه LSF “ال اس اف” سازه ای پیش ساخته و سبک است که بر اساس طرح معماری ساختمان در محل کارخانه تولید و سپس در مرحله ساختمان با استفاده از پیچ و سرمته ای، بولت ها و سایر اتصالات نصب و برپا خواهد شد. این سازه ها از انواع ورق های گالوانیزه و پروفیل های Z، U و C تولید می شود و به عنوان جایگزین سازه های فلزی یا بتنی است و در ساختمان سازی کاربرد دارد.

این سازه یکی از محبوب ترین سازه های امروزی می باشد چرا که با توجه به مزیت های بسیار آن افراد تمایل بیشتری به استفاده از آن در ساخت بناهای خود نشان می دهند. از مزیت های مهم سازه ال اس اف می توان به سبک بودن و قابل بازیافت بودن آن اشاره نمود. هم چنین هزینه این نوع سازه در مقایسه با برخی دیگر از سازه ها موجود مقرون به صرفه تر می باشد.

همچنین سازه ال اس اف سازه ای بسیار آسان بوده و در مدت زمان کوتاهی قابل اجرا می باشد. یکی از مزیت های سازه ال اس اف گسترده بودن آن بوده و نسبت به دیگر سازه های فلزی و بتنی کم حجم و سبک می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *